Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe Klonowica - SPAK

Historia tej spółki zaczyna się w 1999 roku po wyodrębnieniu ze struktur MZK Szczecin. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się przy ulicy Klonowica 5. Firma zajmuje się obsługą linii autobusowych na lewobrzeżu. Obecnie obsługuje następujące linie zwykłe 51,53,57,60,63,68,69,70,74,75,78,80,82,86,87,89,90,92,99, linie pospieszne B oraz linie nocne 521, 525, 527, 528, 529. Prezesem Zarządu Spółki jest Krzysztof Putiatyck. Średni wiek taboru w SPAK-u wynosi 9 lat. W zajezdni stacjonuje 105 autobusów. Autobusy tego przewoźnika posiadają numer taborowy od 1000-1999.

Flota SPAK

Solaris Urbino 18 Electric

Ten autobus pojawił się na szczecińskich drogach w październiku 2021 roku. Obecnie jest eksploatowanych 8 sztuk.

Solaris Urbino 12 Electric

Elektrobusy pojawiły się w zajezdni SPAK-u wiosną 2022 roku. Jest ich 6.

Solaris Urbino 12 Hybrid

Autobusy zadebiutowały jesienią 2018 roku. Po naszych drogach jeździ 8 sztuk.

Solaris Urbino 18 Hybrid

Zadebiutowały jesienią 2018 roku. Zajezdnia eksploatuje 8 sztuk.

Solaris Urbino 12

Solarisy pojawiły się w 2009 roku. Nie wszystkie autobusy są nowe fabrycznie wiele z nich jest używkami sprowadzonymi z Zachodu lub państw skandynawskich. Obecnie jest eksploatowanych 27 sztuk.

Solaris Urbino 18

Debiut ich nastąpił w 2008 roku. Eksploatowanych jest 37 sztuk. Najmłodsze autobusy są z 2019 roku , są to ostatnie w pełni spalinowe autobusy.

Solaris Urbino 10

Zadebiutowały w 2010 roku. Są to najkrótsze autobusy w zajezdni SPAK-u. W zajezdni stacjonują zaledwie 4 sztuki , najczęściej można je spotkać na linii 70, 90 oraz 82.

MAN NG363

Many pojawiły się na szczecińskich drogach w styczniu 2017 roku. Wyprodukowane zostały w latach 2006-2007, są to autobusy używane. Zostały kupione od firmy: "Michalczewski" , wcześniej jeździły po drogach naszej stolicy - Warszawy. Obecnie spółka eksploatuje 5 wozów.

MAN NG313

Swoją karierę na szczecińskich drogach rozpoczęły w 2015 roku. Są to autobusy używane zostały kupione od przewoźnika z Göteborga. Wyprodukowane w latach 2005-2006. W zajezdni stacjonują 2 sztuki.