Historia tej spółki zaczyna się w 1999 roku po wyodrębnieniu ze struktur MZK Szczecin. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się przy ulicy Klonowica 5. Firma zajmuje się obsługą linii autobusowych na lewobrzeżu. Obecnie obsługuje następujące linie zwykłe 51,53,57,60,63,68,69,70,74,75,78,80,82,86,87,89,90,92,99, linie pospieszne B oraz linie nocne 521, 525, 527, 528, 529. Prezesem Zarządu Spółki jest Krzysztof Putiatyck. Średni wiek taboru w SPAK-u wynosi 9 lat. W zajezdni stacjonuje 105 autobusów. Autobusy tego przewoźnika posiadają numer taborowy od 1000-1999.
Ten autobus pojawił się na szczecińskich drogach w październiku 2021 roku. Obecnie jest eksploatowanych 8 sztuk.
Elektrobusy pojawiły się w zajezdni SPAK-u wiosną 2022 roku. Jest ich 6.
Autobusy zadebiutowały jesienią 2018 roku. Po naszych drogach jeździ 8 sztuk.
Zadebiutowały jesienią 2018 roku. Zajezdnia eksploatuje 8 sztuk.
Debiut ich nastąpił w 2008 roku. Eksploatowanych jest 37 sztuk. Najmłodsze autobusy są z 2019 roku , są to ostatnie w pełni spalinowe autobusy.
Zadebiutowały w 2010 roku. Są to najkrótsze autobusy w zajezdni SPAK-u. W zajezdni stacjonują zaledwie 4 sztuki , najczęściej można je spotkać na linii 70, 90 oraz 82.
Many pojawiły się na szczecińskich drogach w styczniu 2017 roku. Wyprodukowane zostały w latach 2006-2007, są to autobusy używane. Zostały kupione od firmy: "Michalczewski" , wcześniej jeździły po drogach naszej stolicy - Warszawy. Obecnie spółka eksploatuje 5 wozów.
Swoją karierę na szczecińskich drogach rozpoczęły w 2015 roku. Są to autobusy używane zostały kupione od przewoźnika z Göteborga. Wyprodukowane w latach 2005-2006. W zajezdni stacjonują 2 sztuki.